Stránky

pondělí 20. dubna 2015

Recenze: Collen Hoover - Bez naděje

Knihu, která spadá do oblíbeného žánru young-adult, napsala americká spisovatelka Colleen Hooverová, jejíž romány se staly za krátkou dobu velice populární. Tato kniha je prvním dílem série Bez naděje, poté následuje titul Ztracená naděje.

Sedmnáctiletá adoptovaná Sky není typickým příkladem teenagera. Její matka jí vyučuje doma, nemá notebook, televizi, mobil, no prostě je totálně odtržená od veškerého online světa a elektroniky. Zato má super kamarádku Six, se kterou kouká po nocích na filmy a také si tajně vodí kluky oknem. I když má Sky toho nejbožejšího kluka z celé školy, nechává jí to chladnou. Do té doby než potká Holdera….



Ačkoliv jsem z počátku byla ke knize kritická a říkala jsem si, další-young-adult-na-to-už-jsem-stará, jsem jí nakonec dala šanci a po přečtení poslední stránky jsem se culila a spokojené jsem si pokyvovala hlavou.
S knihou jsem strávila necelé dva dny, nebylo možné se od ní odtrhnout a když už jsem musela, tak jsem celou dobu přemýšlela, co bude dál a jak dopadne tohle a jak Sky vyřeší tamto. No jednoduše řečeno, jsem jí schramstla jako malinu a zanechala ve mě zvláštní pocit.
Hlavní dvojice mi byla sympatická. Sky byla milá holka, která si umí postavit hlavu a dát najevo svůj názor, no a  Holder byl ten typický “bad boy” s ďolíčky na tváři, ze kterého se mi podlamovali kolena. Také jsem si oblíbila Six, která byla úžasná kámoška se smyslem pro humor.
Příběh se zdál být ze začátku lehce předvídatelný, ano v některých částech byl, nicméně, tam kde jsem si říkala, že je úplně jasné, co se stane náhle přišlo něco nečekaného.A to je to, co dělalo knihu výjimečnou - napětí. Zvraty, které mě nutily číst dál a potřeba vědět, jak to bude sakra pokračovat.
Kniha byla romantická, laskavá, bolestivá, plná tajemství a beznaděje, opravdu silný příběh, který nenechá nikoho z vás chladným. Ještě bych ráda podotkla, že se mi moc líbilo autorčino propojení názvu knihy, které znamenalo mnohem víc, než jsem mohla tušit před jejím přečtením.
Od té doby, je Colleen Hoover na mém must-read seznamu, takže teď si brousím zuby na Holderův příběh ve Ztracené naději.
  


Autor: Colleen Hoover
Originální název: Hopeless
Počet stran: 384
Nakladatelství: YOLI
Žánr: young-adult
Zdroj: video - bux.cz, obrázek Colleen Hoover - http://bo-okworm.blog.cz/, obrázek 2 - http://medicineevolution.com/
         

Žádné komentáře:

Okomentovat